REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
pn.: „Upowszechnianie edukacji przedszkolnej w ramach MOF Słupska” na terenie Miasta Słupska
- 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa zasady rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie pn.:
„Upowszechnianie edukacji przedszkolnej w ramach MOF Słupska” współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa
3 Edukacja, Działanie 1 Edukacja przedszkolna. - Projekt realizowany jest przez Lidera Projektu Gminę Kobylnica w partnerstwie z Miastem Słupsk, Gminą Słupsk, Gminą Miasto Ustka, Gminą Dębnica Kaszubska i Mentorami Rozwoju tj. Niepublicznym Ośrodkiem Doradztwa Nauczycieli w Gdyni.
- Celem Projektu i partnerstwa jest podjęcie wspólnych działań na rzecz podniesienia jakości edukacji w oddziałach przedszkolnych i przedszkolach publicznych na terenie MOF Słupska, w tym w 4 przedszkolach na terenie Miasta Słupska.
- Projekt zakłada wykorzystanie narzędzi TIK w zaplanowanych zadaniach obejmujących proces kształcenia dzieci i doskonalenia kwalifikacji nauczycieli. Podczas realizacji Projektu wykorzystywane będą nowoczesne pomoce dydaktyczne wspierające proces nauczania i uczenia się.
- Projekt jest realizowany od 01 września 2016 r. do 31 grudnia 2018 r.
- Projekt jest zgodny z zakresem uzgodnionym w ramach Zintegrowanego Porozumienia Terytorialnego MOF Słupska.
- Uczestnictwo w Projekcie jest bezpłatne.
- Projekt skierowany jest do dzieci oraz nauczycieli wychowania przedszkolnego
z czterech przedszkoli publicznych w Słupsku tj.:- Przedszkola Miejskiego nr 15, ul. Wiatraczna 6, 76-200 Słupsk,
- Przedszkola Miejskiego nr 19 „Słupskiego Chłopczyka”, ul. Cypriana Kamila Norwida 4, 76-200 Słupsk,
- Przedszkola Miejskiego nr 25 „Kubuś Puchatek”, ul. Powstańców Wielkopolskich 1, 76-200 Słupsk,
- Przedszkola Miejskiego z Oddziałami Integracyjnymi nr 32 „Tęczowa Dolina”,
Kasztanowa 1, 76-200 Słupsk.- Przedsięwzięcie obejmie przede wszystkim:
- tworzenie dodatkowych miejsc wychowania przedszkolnego w przedszkolach objętych Projektem,
- dostosowanie i adaptację (prace remontowo-wykończeniowe) budynków
i pomieszczeń przedszkoli, - doposażenie przedszkoli w sprzęt i nowoczesne pomoce dydaktyczne
w zależności od potrzeb rozwojowych dzieci, w tym w sprzęt TIK, - kompleksowe wspomaganie przedszkoli w zakresie doskonalenia nauczycieli
w aspekcie podnoszenia jakości kształcenia we wczesnej edukacji dzieci, rozwoju kompetencji kluczowych oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej, - organizację zajęć dodatkowych dla dzieci, w tym zajęć artystycznych
i specjalistycznych, rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne. - wsparcie doskonalące zawodowo nauczycieli w zakresie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli w ramach zadania realizowanego przez Partnera Projektu Mentorzy Rozwoju Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli,
- Przedsięwzięcie obejmie przede wszystkim:
- 2 SŁOWNIK POJĘĆ
Użyte w niniejszym regulaminie pojęcia oznaczają:
- Projekt – Projekt pn. „Upowszechnianie edukacji przedszkolnej w ramach MOF Słupska”.
- Regulamin – należy przez to rozumieć Regulamin uczestnictwa w Projekcie w przedszkolach pn. „Upowszechnianie edukacji przedszkolnej w ramach MOF Słupska” na terenie Miasta Słupska.
- Beneficjent – Miasto Słupsk.
- Koordynator Projektu – przedstawiciel Beneficjenta, pracownik Urzędu Miejskiego
w Słupsku, oddelegowany do koordynacji przedmiotowego Projektu. - Koordynator przedszkolny – Dyrektor placówki odpowiedzialny m.in. za rekrutację uczestników w placówkach, organizację i kontrolę przeprowadzonych zajęć.
- Uczestnik/Uczestniczka Projektu – osoba zakwalifikowana do udziału w Projekcie (dziecko, nauczyciel / nauczycielka) zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym dokumencie.
- RPO WP – Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
2014-2020. - Dziecko – osoba będąca podopieczną placówki oświatowej wymienionej
w §1 ust. 8. - Nauczyciel/nauczycielka – należy przez to rozumieć nauczyciela/nauczycielkę zatrudnionych w placówce oświatowej wymienionej w §1 ust. 8.
- Biuro Projektu – Urząd Miejski w Słupsku, Mały Ratusz p. 205, Plac Zwycięstwa 3,
76-200 Słupsk. - PM 15 – Przedszkole Miejskie nr 15.
- PM 19 – Przedszkole Miejskie nr 19 „Słupskiego Chłopczyka” .
- PM 25 – Przedszkole Miejskie nr 25 „Kubuś Puchatek”.
- PM 32 – Przedszkole Miejskie z Oddziałami Integracyjnymi nr 32 „Tęczowa Dolina”.
- 3 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWE
Celem Projektu jest podniesienie jakości edukacji w przedszkolach publicznych poprzez przeprowadzenie zajęć z zakresu rozwoju kompetencji kluczowych i wyrównujących szanse dzieci w zakresie stwierdzonych deficytów oraz doskonalenie kwalifikacji nauczycieli.
Cele szczegółowe:
- wzrost poziomu kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy u 550 dzieci uczęszczających do przedszkoli na terenie Miasta Słupska objętych Projektem,
- wparcie 139 dzieci w zakresie zajęć specjalistycznych tj.: z zakresu logopedii, terapii pedagogicznej, gimnastyki korekcyjnej, zajęć wyrównawczych,
- wsparcie doskonalenia zawodowego 55 nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach na terenie Miasta Słupska objętych Projektem w zakresie m.in. kompetencji językowych i metodycznych, terapii pedagogicznej i specjalistycznego wsparcia.
- 4 FORMY WSPARCIA DLA UCZESTNIKÓW PROJEKTU
1.W ramach Projektu:
– Uczestnicy (dzieci) będą mogli skorzystać z całkowitej bezpłatnej, kompleksowej pomocy, w postaci form wsparcia:
- zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe: zajęcia z języka angielskiego, zajęcia taneczno-rytmiczne i zajęcia artystyczno –teatralne,
- zajęcia wyrównujące szanse edukacyjne dzieci w zakresie stwierdzonych deficytów: terapia logopedyczna, terapia pedagogiczna z elementami integracji sensorycznej, gimnastyka korekcyjna, zajęcia kompensacyjno-wyrównawcze, zajęcia z zakresu umiejętności społecznych, terapia rozwojowa dla dzieci autystycznych, terapia metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne, terapia ręki, muzykoterapia
i ortofonia,
– Uczestnicy (nauczyciele) będą mogli skorzystać z całkowitej bezpłatnej, kompleksowej pomocy tj. wsparcia e formie szkoleń/kursów dla nauczycieli/nauczycielek.
- Uczestnicy Projektu mogą uczestniczyć w kilku formach wsparcia, wg własnych potrzeb
i możliwości.
- 5 UCZESTNICY/UCZESTNICZKI PROJEKTU
Projekt skierowany jest do 550 dzieci uczęszczających do przedszkoli na terenie Miasta Słupska w wieku 3-6 lat (w szczególnie uzasadnionych przypadkach uczestnikami Projektu będą mogły zostać dzieci w wieku 2,5 lat – zgodnie z Ustawą o systemie oświaty) oraz 55 nauczycieli placówek oświatowych (w tym PM 15 – 10 osób, PM 19 – 12 osób, PM 25 – 12 osób PM 32 – 21 osób) o których mowa w § 1 ust. 8.
- 6 OGÓLNE ZASADY REKRUTACJI
- Rekrutacja dokonywana będzie w placówkach oświatowych objętych Projektem w zależności od formy wsparcia oraz zgodnie z założeniami Projektu.
- Uczestnicy Projektu mogą zgłosić chęć uczestnictwa w formach wsparcia poprzez złożenie odpowiedniego formularza zgłoszeniowego:
- dla dzieci – formularz zgłoszeniowy – załącznik nr 1
- dla nauczycieli – formularz zgłoszeniowy – załącznik nr 2
- Proces rekrutacji będzie przebiegał zgodnie z zasadą równości szans kobiet
i mężczyzn. Każdy z potencjalnych uczestników będzie miał jednakowy dostęp
do zaplanowanych w Projekcie form wsparcia bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę lub pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną. - Po dokonaniu rekrutacji dzieci do Projektu, ich rodzice/opiekunowie prawni wypełnią
i podpiszą niżej wymienione dokumenty:- Deklaracja uczestnictwa w Projekcie wraz z danymi osobowymi oraz aktualnym statusem – Załącznik nr 3,
- Oświadczenie w odniesieniu do zbiorów: Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 oraz Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 – dane uczestników indywidualnych – Załącznik nr 5,
- Oświadczenie w odniesieniu do zbioru: Centralny system teleinformatyczny wspierający realizację programów operacyjnych – Załącznik nr 6.
- Nauczyciele po ogłoszeniu list Uczestników Projektu wypełnią dokumenty stanowiące Załącznik nr 4, 5 i 6.
- Do Projektu nie zostaną zakwalifikowane osoby, które:
- złożą Formularz zgłoszeniowy na innym niż określonym wzorze załączonym
do niniejszego Regulaminu, - nie złożą Deklaracji uczestnictwa w Projekcie załączonym do niniejszego Regulaminu,
- nie zgodzą się z wszystkimi postanowieniami Regulaminu i nie zobowiążą się do jego przestrzegania,
- nie spełnią kryterium kwalifikowalności uczestnictwa w Projekcie, o którym mowa
w § 5.
- 7 ZASADY REKRUTACJI
- Termin rekrutacji obejmuje okres 20 marca 2017 roku do 31 maja 2018 r.
- W trakcie procesu rekrutacji wyłonionych zostanie 550 dzieci oraz 55 nauczycieli.
- W każdej placówce, wymienionej w § 1 ust. 8 niniejszego Regulaminu, Dyrektor przedszkola pełniący funkcję Koordynatora przedszkolnego, odpowiedzialny będzie
za przeprowadzenie rekrutacji dzieci w swojej placówce do Projektu, w tym informowanie o Projekcie i rozpoczęciu rekrutacji, przyjmowanie dokumentów zgłoszeniowych, weryfikację pod względem formalnym otrzymanych dokumentów zgłoszeniowych, ewidencjonowanie otrzymanych dokumentów zgłoszeniowych poprzez sporządzanie list podstawowych i rezerwowych. Osoby z listy rezerwowej zostaną włączone
do uczestnictwa w Projekcie w przypadku rezygnacji lub długotrwałego niestawiennictwa, którejkolwiek z osób znajdującej się na liście podstawowej. - Uczestnikiem/uczestniczką Projektu może zostać osoba (dziecko lub nauczyciel), która spełni łącznie następujące warunki:
- jest wychowankiem lub nauczycielem przedszkola, o którym mowa w 1 ust. 8,
- jest zainteresowany/na udziałem w Projekcie,
- dopełni wszystkich formalności określonych w niniejszym regulaminie.
- W ramach prowadzonej rekrutacji dzieci na zajęcia specjalistyczne pod uwagę brane będą
następujące czynniki: - wada wymowy,
- lateralizacja,
- zaburzenia rozwoju psychoruchowego,
- zaburzenia i odchylenia rozwoju i/lub specyficzne trudności w uczeniu się,
- W przypadku zajęć artystycznych w ramach rekrutacji dzieci pod uwagę brana będzie potrzeba rozwoju kompetencji kluczowych, w tym głównie umiejętności języka obcego, matematyczno-przyrodniczych, kompetencji cyfrowych, społeczno-emocjonalnych, uczenia się, kreatywności.
- 8 PRAWA I OBOWIĄZKI UCZESTNIKA/UCZESTNICZKI PROJEKTU
- Uczestnik (dziecko i nauczyciel/nauczycielka) Projektu ma prawo do:
- uczestniczenia w nieodpłatnych formach wsparcia,
- korzystania z materiałów i/lub wyposażenia zapewnionych/ego w okresie udzielanego wsparcia.
- Uczestnik (nauczyciel / nauczycielka) zobowiązany jest do:
- uczestniczenia w formach wsparcia w pełnym zakresie przewidzianym programem,
- regularnego, punktualnego i aktywnego uczestniczenia w formach wsparcia,
- potwierdzania każdorazowo obecności poprzez złożenie podpisu na liście obecności,
- złożenia usprawiedliwienia w przypadku nieobecności,
- udziału w systemie monitoringu, w celu oceny skuteczności działań podejmowanych w Projekcie: wypełnienia ankiety ewaluacyjnej oceniającej poszczególne formy wsparcia, wypełnienia ankiety na zakończenie udziału w Projekcie,
- uczestnictwa w egzaminach przeprowadzonych na zakończenie udziału
w kursie/szkoleniu, - informowania o wszelkich zmianach swoich danych kontaktowych i osobowych,
- wypełnianie innych dokumentów związanych z realizacją Projektu,
- dbania o powierzone w ramach Projektu materiały / wyposażenie,
- przekazania informacji na temat swojej sytuacji po opuszczeniu projektu.
- 9 REZYGNACJA Z UDZIAŁU W PROJEKCIE
- Osoba zakwalifikowana do udziału w Projekcie, ma prawo do rezygnacji z udziału
w Projekcie bez podania przyczyny, jeśli rezygnacja zostanie zgłoszona pisemnie
w miejscu prowadzenia rekrutacji najpóźniej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem formy wsparcia. - W przypadkach uzasadnionych zdarzeń losowych niezależnych od Uczestnika/czki dopuszcza się rezygnację z udziału w danej formie wsparcia w trakcie ich trwania, nie później niż w terminie 3 dni od wystąpienia ww. zdarzeń.
- Każdy Uczestnik/czka (nauczyciel/nauczycielka) zobowiązany jest do uczestnictwa
w zajęciach, przy czym dopuszcza się 20% nieobecność potwierdzoną zwolnieniem lekarskim bądź dokumentem wskazującym na inne zdarzenie losowe uniemożliwiające udział w zajęciach. - W przypadku, gdy Uczestnik/czka (nauczyciel/nauczycielka) będzie nieobecny na zajęciach w ilości zajęć przekraczającej 20% planowanej liczby godzin lub zrezygnował z udziału w Projekcie, straci status Uczestnika Projektu, Koordynator przedszkolny zobowiązany jest niezwłocznie przyjąć do udziału w Projekcie inną osobę (kolejną z listy rezerwowej).
- Koordynator przedszkolny zastrzega sobie prawo do skreślenia Uczestnika/czki z listy uczestnictwa w przypadku naruszenia przez Uczestnika/ki niniejszego Regulaminu oraz zasad współżycia społecznego.
- W miejsce osoby, która zgodnie z § 9 zrezygnuje z uczestnictwa w Projekcie bądź zostanie skreślona z listy uczestnictwa, zakwalifikowana zostanie kolejna osoba z listy rezerwowej.
- 10 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Każda osoba biorąca udział w Projekcie akceptuje warunki niniejszego Regulaminu poprzez podpisanie formularza zgłoszeniowego.
- Regulamin obowiązuje do zakończenia realizacji Projektu.
- Kwestie nieuregulowane w niniejszym dokumencie rozstrzygane będą przez Beneficjenta.
- Beneficjent nie ponosi odpowiedzialności za zmiany w dokumentach programowych
i wytycznych dotyczących Działania 3.1. RPO WP 2014-2020. - Regulamin wchodzi w życie z dniem 20 marca 2017 roku i obowiązuje przez okres trwania Projektu.
- Regulamin jest dostępny do wglądu w sekretariatach placówek oswiatowych, o których mowa w §1 ust.8 oraz na ich stronach internetowych.
- Niniejszy Regulamin może ulec zmianie w przypadku, gdy będzie to konieczne z uwagi na zmiany wprowadzone do wniosku o dofinansowanie Projektu, zmianę przepisów prawa lub warunków umowy o dofinansowanie, a także pisemnego zlecenia wprowadzenia określonych zmian ze strony organów lub instytucji uprawnionych
do dokonania oceny i kontroli realizacji Projektu. - Wszelkie zmiany do Regulaminu muszą być wprowadzone w formie pisemnej,
z jednoczesnym niezwłocznym poinformowaniem Uczestników o wprowadzanych zmianach.
Załączniki:
Załącznik nr 1 Formularz zgłoszeniowy do dla dzieci
Załącznik nr 2 Kwestionariusz zgłoszeniowy do projektu dla nauczyciela
Załącznik nr 3 Deklaracja uczestnictwa dziecka
Załącznik nr 4 Deklaracja uczestnictwa nauczyciela
Załącznik nr 5 Oświadczenie w odniesieniu do zbiorów: Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 oraz Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 – dane uczestników indywidualnych
Załącznik nr 6 Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w odniesieniu do zbioru: Centralny system teleinformatyczny wspierający realizację programów operacyjnych
Załącznik nr 7 Oświadczenie o rezygnacji z udziału w projekcie
Załącznik nr 8 Rejestr formularzy zgłoszeniowych dla dzieci
Załącznik nr 9 Rejestr formularzy zgłoszeniowych dla nauczycieli